11 נזרקו מישיבת 'קול יעקב' בגלל התנגדות להשקפת הישיבה

    שלום בידרמן | צילום: אלי קובין 14 Comment on 11 נזרקו מישיבת 'קול יעקב' בגלל התנגדות להשקפת הישיבה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת קול יעקב בראשותו של חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה הגאון הגדול רבי יהודה עדס שליט"א ידועה בהשקפתה הברורה שהיא הליכה לאורם של מנהיגי היהדות החרדית האשכנזית, הן בהשקפה והן בפסיקה.

    הרב עדס שהינו מתלמידיו המפורסמים של מרן הרב שך פתח את ישיבתו לבחורים מעדות המזרח שורצים להתחנך בצורה ליטאית ברורה, וכך מתנהלת הישיבה שנים רבות.

    בשנים האחרונות עם העלייה במודעות של יוצאי עדות המזרח למורשת המפוארת שהם נושאים, "מסתננים" לישיבה מדי פעם תלמידים ספרדים שלא מוצא חן בעיניהם ההתכופפות לצו האשכנזי.

    אתמול נודע כי ראש הישיבה הרב עדס ביקש מ-11 בחורים בישיבה לחפש להם ישיבה אחרת ללמוד בה. בחורים בישיבה אמרו שהסיבה לדבר היא מסע הסברה שערכו הבחורים בישיבה לפסיקתו של הראשל”צ הגר”י יוסף כי אין לבחורי ישיבה להדליק בישיבה נרות חנוכה זאת בניגוד לעמדתו של ראש הישיבה הרב עדס.

    מקול יעקב נמסר כי הבחורים הם לא קיבלו את הקו של הישיבה בנושאים שונים. החל מהשקפה וכלה בפסיקה. ואירוע הנרות חנוכה היה האחרון שאז הוחלט לבקש מהם למצוא מקום חילופי שיתאים להשקפתם.



    14 תגובות

    מיין תגובות
    1. 14

      בושה שספרדים מחיבים תלמידים שלהם שהם ספרדים ללכת נגד רבותם בענין הדלקת נרות חנוכה עם ברכה וזה הסיבה בלבד שזרקו אותם אצלנו בישיבה שלנו שהיא ליטאית וכל שאר הישיבות הלטאיות לא מחייבם שום ספרדי להדליק ואין זה נגד השקפת הישיבה

    2. 13

      מה זה קשור לספרדים ואשכנזים גם בישיבה ספרדית בחור שינהיג מנהגים שהם לא לפי הקו של הישיבה חייב להזרק איך אפשר לחנך כך שכל אחד מחליט מה תהיה ההנהגה של הישיבה שהוא בא ללמוד בה, כל ילד יודע שישיבה זה לא אוניברסיטה שבאים להשלים חומר ותו לא כל ישיבה יש לה את ההנהגה שלה ומי שבא בא על דעת זה עובדה שלא יצא כלום מכל אלא שחתרו כל הזמן נגד המסגרת שלהם גם אם היו גאונים וגם אם היו מתמידים. ובודאי שלא סערה תקשורתית כזו או אחרת תשנה בכהוא זה השקפה של ישיבה.

    3. 12

      חבר מועצת גדולי התורה ולא חכמי התורה

      1. התגובות פה לא לעניין. אם הם לא מבטלים את דעתם לראש הישיבה, אין להם מה לעשות שם,ישיבה זה לא בית מדרש ללימוד עצמאי, זה מקום שמגיעים ללמוד תורה מרבני הישיבה.מתברר אם כן שהבחורים לא מעונינים לקבל תורה מרבני הישיבה אז שילכו לשטיבל השכונתי וילמדו.חד וחלק.

    4. 11

      הוא האחרון שיגיד להעיף בחור בגלל שהוא נוהג כמו הספרדים.
      והוא בעצמו נוהג כמו הספרדים כשהוא מתפלל איתם.

      אבל מה קשור התמונה עם הרב יעקב אידלשטיין
    5. 10

      המעניין הוא שרוב ככל הבחורים הספרדים בישיבות האשכנזיות לא מדליקים נרות חנוכה וראשי הישיבות לא מוטרדים מכך כלל…

    6. 9

      אני בטוח שאף אחד לא בודק מי הדליק נרות חנוכה ומי לא. וכל שכן מי מברך כשהוא מדליק ומי לא.
      אבל דבר אחד ברור, שמי שנוהג כמנהג הספרדים בהתרסה, שיחפש מקום אחר ולא יפריע להתנהלות הישיבה.

    7. 8

      א. זה שרוב הספרדים לא מדליקים אינו אומר שכך ההלכה הפשוטה אלא יש נידון הלכתי האם הישיבה היא ביתו של הבחור או לא ומרן הגרי"ש אלישיב זיע"א ויבדלח"ט מרן הגר"נ קרליץ שליט"א פסקו שהישיבה היא ביתו של הבחור ולכן חייב להדליק בברכה ופסקו זאת לספרדים.
      ב.זה שבישיבות האשכנזיות לא מעיפים ע"ז כי הם לא מענינים אף אחד [לצערינו] אלא שהישיבה חייבת לקבל ספרדים ואין להם שום ענין לבנות אותם לא בהשקפה ולא בהלכה משא"כ ישיבת קול יעקב היא ישיבה שיש לה ענין לבנות ולעצב את הבחורים שלה לפי דרך מסוימת ומי שלא מעונין שיחפש ישיבה אחרת.
      [וכמו שבישיבה אשכנזית בחור יחליט להפיץ את תורת חב"ד הרי ברור שיעיפו אותו מיד]
      נ.ב. כותב התגובה הינו ספרדי שלמד בישיבה אשכנזית והדליק עם ברכה.

    8. 6

      רק חבל שזה בלי הודעה מוקדמת.שיחשבו על ההורים ועל השם הרע שהוציאו על הבחורים.
      מה היה קורה אם היו מחכים לסוף הזמן.המלבין פני חברו…..

    9. 5

      כאחד שלמד שם 8 שנים וכיום אברך עם שכל אני מוכרח להגיד שגדלתי במקום שיש שם רק קו מחשבה אחד של איש אחד אומנם גדול וצדיק אבל די מרובע מה שיוצר בוגרים שאינם מסוגלים לחשוב עצמאי מי שמוזר בעיניו מה שאני כותב שיבדוק כמה בחורים התעופפו מהישיבה במשך הזמן מהשיעור שלי לבד עפו 20 בחורים חלקם אגב התדרדרו חברה זה לא דרך נא לפרסם זה מאוד חשוב שידעו מה זה קול יעקב

    10. 4

      מסתמא היו עוד בעיות איתם והמקרה הזה רק היה הקש ששבר את גב הגמל. הקב"ה יעזור להם שימצאו מסגרת מתאימה בשבילם.
      בהצלחה!

    11. 3

      בחורים שנלחמים בהנהגת הישיבה אין להם מקום בישיבה!